En sömnig blogg…



... eller en bank av boktyckande…

 

 

Kanske båda, eftersom det är ett tag sedan jag recenserade. Men kolla gärna igenom listan innan du köper boken. Kanske tycker vi precis lika, kanske hittar du något läsvärt bland de böcker jag presenterat, kanske slipper du gå på ett riktigt stolpskott…



 

Ett år går fort, kan jag konstatera när jag inser att det är ett helt år sedan jag skrev den här höstdikten…

 

 

Minnet

 

 

Nu faller löven ner och allt blir grått

Jag saknar sommaren som nu har gått

Sin väg med alla minnen som vi fått

Jag känner att jag längtar

 

Nu sveper höstens vind genom mitt hår

Jag känner kinden fuktas av en tår

Vid minnet som är öppet som ett sår

Jag tänker att jag saknar

 

Ser på mig själv, där utanför

Tänker att saknaden förstör

Ett minne som mig dröjande förgör

Och ändå vill jag minnas

 

Nu ryter stormen vresigt i vår vik

Fast sorgen i mitt hjärta är sig lik

Men minnet av den tiden gör mig rik

Jag vet att jag ska vänta

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: