Jag vägrar dö nyfiken…

Jag vägrar dö nyfiken

… säger Babben Larsson redan i titeln på sin bok. Och vem vill det? Dö nyfiken, menar jag.


Den som gillar Babbens småkluriga tankesprång kommer även att gilla boken. Den är Babben, rakt igenom. Här berättar hon frispråkigt om sitt liv, allt från barndomen på Gotland, vådan med att lifta genom Europa och hur man kan bli utbränd av hundar.


En spännande och underhållande mix, rakt igenom.


Här och där klipper hon in citat från någon av sina ståupp-komiker-framträdanden. Slagfärdig, träffsäkert och roligt. Jag skrattade högt, mer än en gång. Faktiskt så många gånger så det har bildats "familjekö" på boken.


Ett av citaten: "Män är som blandfärs. Hälften nöt, hälften svin" gillades till och med av männen i familjen. Vilket kan säga lika mycket om citatet, som männen…


Men Babben driver med det mesta, och mest med sig själv. Varmt och härligt.


En riktig "må-bra-bok" som jag varmt rekommenderar den som förunnats en gnutta humor.


 

BETYG: 3+



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: